vrijdag 3 augustus 2012

Hier ben ik weer ;-)

3 juni. Zo lang is het geleden sinds mijn laatste bericht (update/post/...?). Schandalig... Ik startte deze blog twee jaar geleden voor school. Voor het vak esthetica kregen we een heel schooljaar de tijd voor 5 culturele uitstappen naar keuze, maar binnen enkele vaste categorieën; film, podium, pop, tentoonstelling en klassiek. 5 verplichte optredens, museumbezoeken of filmavonden gedurende 10 maanden, en toch was dat voor sommigen een moeilijke opdracht. Ik vond het dé ideale kans om eindelijk eens wat meer aan cultuur te doen, naast de verplichte museum- en kerkbezoeken op vakantie in het buitenland. En het ideale excuus voor een avondje uit met vriendinnen naar de bioscoop. Bovendien moesten we ons geen zorgen maken over deadlines en kapotte printers, maar mochten we een eigen blog maken die de leerkracht pas op het einde van het schooljaar zou doornemen. Het jaar nadien kregen we van onze nieuwe leerkracht dezelfde opdracht. 10 verslagen, dat was dus het minimum, maar ik vond het altijd leuk om ook een kort bericht te posten over een andere film die ik had gezien (en die net niet genoeg sterren kreeg om te voldoen aan de gewenste kwaliteit voor esthetica) of een leuk liedje waar ik naar luisterde... En zo kwam ik op het idee om deze blog niet te verwijderen na twee jaar, maar te proberen om nog (af en toe) iets te schrijven over een toneelstuk dat ik zou zien (De Vooruit in Gent is vlak bij mijn toekomstige campus..) of een museum dat ik zou bezoeken of gewoon iets dat in mij opkomt, aangezien ik nu geen rekening meer hoef te houden met de mening van de leerkracht.

 Maar als het niet meer moet, gebeurt het ook niet (bij mij) en dus heb ik al twee maand mijn blog niet meer bekeken. Maar ik wil echt wel verderdoen, en omdat ik vandaag net mijn nieuwe fototoestel (een Nikon D 3100) gekocht heb, kreeg ik er weer zin in. Ik heb ook net I Heart Paris (http://www.iheartparis.co.uk/) gelezen, en als ik lees over de blog van Angela (het hoofdpersonage), lijkt het allemaal zo cool en zo Amerikaans/Engels (en alles wat Engels is, is cool) en kreeg ik nog meer zin! Ok, ik moet wel toegeven dat ik het boek in het Nederlands heb gelezen (Ik hou van Parijs, maar dat klinkt zo zielig), maar alleen maar omdat ze in de bibliotheek geen Engelse versie hadden. I heart London heb ik wel in het Engels gelezen. Ja, ik ga deze vakantie dus niet alleen verder op de lessen esthetica, maar ook mijn Engels en Frans worden onderhouden. Momenteel lees ik 'Remember Me' van Sophie Kinsella (Confessions of a Shopaholic) en oké, het literaire niveau van die boeken is misschien niet zo hoog, maar ze zijn zo leuk om te lezen en niet al te moeilijk, wat toch ook belangrijk is voor mij. In het Frans heb ik net 'N'oublie pas d'être heureuse' ( http://www.web-tv-culture.com/infos-le-livre-n-oublie-pas-d-etre-heureuse-christine-orban-132-98.html) gelezen, prachtig boek! Ik ben nog op zoek naar een nieuw boek, tips zijn altijd welkom! Ik zal vaker titels van boeken proberen te posten en ik heb al een lijst met films die ik ook wil tonen. Ik probeer het dus wel enigszins cultureel te houden ;-) Ik ben er nog niet uit of ik smileys ga gebruiken en in het AN blijf schrijven, maar ik wil wel graag mij naam van de pagina halen. Ik ben dus nog op zoek naar een leuk blogadres...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten